satu hari satu click...

Friday, September 9, 2011

Topup dikenakan Cukai 6%..

Assalammualaikum..

Hari i nak cakap pasal kenaikan harga topup.. Ok lepas nie ramai pulak yang nk pakai bil sebab nak lari dari dikenakan cukai perkhidmatan..
Bagi aku hal nie x sepatut nye berlaku..
kenapa mesti dikenakan cukai walaupun hanya 6%..
sekarang bila anda mahu topup RM5 anda terpaksa ulang sekali lagi TERPAKSA bayar lagi RM0.60..
Dari mata kasar nye mmg nampk sikit.. 60 sen jew kan.. 
Tapi cuba korang semua kira2.. 60 sen tu klu di simpan jadi banyak kan..
boleh tambah buat kawen.. hehe..

Semua benda nk naek harga sampai topup pun nk naek harga..
Malaysia mmg kaya dengan cukai and faedah..
kerajaan kaya rakyat pokai.. 
aku sangat la x setuju sebab aku salah seorang pengguna topup yang tegar..
kalau harga topup naek ini bermakna kos perbelanjaan aku pun akan naek..
Sebelum nie pun dh ramai peniaga yang caj harga topup..

Ada satu hari tuu, aku nk topup banyak kedai yang ttp.. hanya kedai nie jew yang buka..
aku pun mintak topup rm5 kat budak tu and aku pun hulur duit rm5.. die cakap kak rm5.50..
Aku pun tnye la "aik nape saya kena byr 50 sen tuu?"
budak tu jawab "ntah la bos suruh jual rm5.50 saya jual jew la."
aku cakap balik kat budak tu : x per la dik simpan balik topup tuu, saya syg duit saya walaupun 50 sen.. 

Nmpk nye lepas nie semua orang pakat pakai bil..
semua orang kejar beli BB pulak.. harga BB lepas nie mesti naik sbb ramai permintaan..
Mula la si awek merengek2 pada BF minta belikan BB.. Alasan BBM free so x yah topup..
Yang naik tetap naik.. sebagai seorg pengguna kite perlu bijak..
Rancang la perbelanjaan anda semua..



p/s sebelum 15hb nie beli latopup banyak sebelum dikenakan cukai eh.. hehe..

Kalau Suka Boleh Like Sini

1 orang Cakap-cakap:

fyna said...

beban! 6sen xpe..ni 60sen!