satu hari satu click...

Monday, August 8, 2011

Nafsu Ramadhan..

Assalammualikum..

Bile puasa datang mulut mula la teringin nk itu la nk makan ini la.. Mcm2 nk makan..
Puasa2 nie dessert la paling famous sekali.. Semua kuih rasa nk makan..
Aku pun mood rajin cari2 resepi kt intenet nk try dessert yg best..
yang famous of couse la Puding Caramel, puding koktail, puding roti dan berbagai-bagai lagi la jenis dessert..
semua nye menyelerakan.. haha..
Bile jumpa resepi yang best2 suggest la kt mak, ajak buat same2, klu mak x nak x de sape lak nk makan kan..

Dessert paling latest ialah Pavlova and macaron..
Wahhh bila tgk terus terliur x terbanyak rasanye mcm mane kan..
Duk berangan la dapat makan benda2  nie.. 
Aku dh dapat resepi Pavlova tapi takut pulak nk try.. takut x menjadi..
resepi simple2 nie bahaya sikit nk try nmpak simple tapi nk buat nye kena detail cikit..



Bukan maen cantik pavlova nie.. Rasa kek nie telah digambarkan oleh rupanya..
Mak aiii dh terliur aku tgk pavlova nie..
Ia di perbuat dari puith telur dan gula.. haha dh dpt agak kan kek nie mesti manis..
InsyaAllah ada masa nnt akan aku try buat kau Pavlova..





Nie lagi satu dessert yang meriah gitu.. Dan la comel2 dengan mcm2 warna..
geram ooo tgk macaroon nie..
Macaroon nie mcm pavlova jugak dibuat dari putih telur..
aku dgr2 dari kawan2 yang dh makan benda nie ckp ia sesangat la manis..
Benda nie pun boleh try kt rumah..
But aku rasa lebih nk buat Pavlova.. hehe..

***
Kalau Suka Boleh Like Sini

0 orang Cakap-cakap: