satu hari satu click...

Saturday, January 15, 2011

My Hobby....

Assalamualaikum...
Dah lama gak blog nie x di update kan... huhu disebab kan intenet kt umah aku ni de problum skit so x dpt la nk update.. on9 tetap on9 tu pun curi line umah lain hehe... jahat kan apa nk buat nk hidup kan... kehkeh...
ok2 mari ke tajuk asal semula.. aku nk share about aku punya hobby dan kegemaran la...
aku sebenarnya teramat la suka memasak.. terutama nya masak western food... huhu suke2 sgt... aku pun x tahu mana datang nya minat nie... mungkin sebab aku sendiri suke makan makanan western so aku rase lebih baek la aku masak sendiri lagi berbaloi... bile teringin jew masak kan x yah la nk cari kat kedai makan... makan pun puas satu family leh makan... sebenarnya masak makanan western nie x la susah sgt... klu de resepi and bahan pun senang nk cari so x de masalah la nk masak... aku selalu search resepi kat intenet... so bile dah jumpa banding2 kan la mana yang senang nk follow... antara page yang aku selalu singgah la adalah blog kak Ummi.. perghh resepi nya mmg meletup la.. macam-macam ada la... resepi yang aku nak semua ada kt citu... huhu thank la kak ummi sebab banyak kongsi resepi dengan orang ramai.
And lagi satu sumber inspirasi aku ialah asia food channel... nie mmg favourite channel la... lagi best rancangan French Food at Home with nigella lawson mmg best masakan dari french... suatu hari nanti aku akan masak macam die...

Dah banyak jugak resepi yang aku try buat and semua nya menjadi dan sedap la... hehe... 
antaranya ialah...

kek coklat kukus





cheese cake plain





Tiramisu (my Favourite nie)






Lasagna




Cheese cake oreo



Hehe terliur aku tengok gambar2 nie... anyway nie semua resepi yang aku try ada lagi tp ada yang aku buat x sempat nak snap gambar... aku masak-masak macam nie masa cuti jew bile aku balik umah mula la aku search kt blog kak ummi cari resepi best and try la... tapi bila balik Tm hurrmm x leh dah nk try2 masak macam tu sebab kat sini kekurangan peralatan untuk masak.. masak still masak la tp yang simple2 la..
Aku nie mmg gile kan cheese... huhu sampai En Bf cakap ok stop makan cheese ok... x elok tuk badan sebab tinggi kolestrol... but aku nie degil kan name lagi gile kan cheese ape makanan yang aku ada cheese semua aku suke... hehe... ok Hari nie aku tunjuk-tunjuk dulu gambar next entry la aku kongsi resepi plak eh.. 
ok dadaaa... 
Kalau Suka Boleh Like Sini

2 orang Cakap-cakap:

KNS said...

pndai msk..beruntung en.bf..
hehe =D



p/s : Persahabatan Itu Pemanis Hidup

Atikah saleh aKa Yun Yun said...

hehe tq... just hobby... anywy tq jadi followers saya yer... and sudi jenguk blog saya...