satu hari satu click...

Friday, January 28, 2011

Saya Seorang Cikgu.....

Assalamualaikum...
Tengah malam cam nie baru la dapat update blog... Serius keje dah semakin banyak dan memeningkan kepala... Sampai dalam mimpi pun masih ingat keje yang belum diselesaikan.... 
Cuti pun macam x cuti keje still kena buat... macam ni la student di tahun akhir kan... 
Ok lupe kan la sekejap pasal asgmnt tu kalau asyik fikir jew memang menyakitkan kepala nie...

Pendekkan cite la hari nie aku kena buat mikroteaching... Apa tu mikroteaching?? klu student Edu mmg familiar la ngan perkataan tu.... 
Ok mikroteaching tu sebenarnya simulasi 3-5 minit yang dilakukan oleh guru pelatih sebelum menjalani praktikum... Guru pelatih didedahkan dengan keadaan atau situasi sebenar kelas....
Dengan kata laen aku kena berlakon jadi cikgu dalam kelas....
Hehe kelakar pun ada.... Masa nak buat tu aku punya nevous jangan cakap la... yer la nak kena mengajar dengan lecture dan member kelas kan malu tu ada gak... Dah lecture aku tu cerewet gile.... Apa2 pun aku dah lepas pun mikroteaching  So Alhamdullillah... 
Dari situ aku dapat tahu la kelemahan aku dan aku kena perbaiki supaya aku x buat masa kat sekolah nanti... 



Lepas mikroteaching tu lega... Rasa macam terlepas dari tuduhan la.... Sempat2 jugak la snap beberapa pic kan.. hehe sebenarnya aku nak upload video masa aku mikroteaching tu... tapi x boleh upload aku pun x tau kenapa... So x dapat aku nk tunjuk aku bermikroteaching.... 
Itu saja dari aku untuk hari ini... ok Dadaa...



Kalau Suka Boleh Like Sini

0 orang Cakap-cakap: